Janda Baik Excursion - Day 1

>> Thursday, January 29, 2009

Salam,

Setelah membuat perancangan disaat-saat akhir, geng kengkawan KTJ telah bercuti bersama-sama di Janda Baik... Jenuh gak nak mencari chalet yang sesuai 2 minggu sebelum tarikh nak pergi... So pada 25/1/2009 - 27/1/2009, kami 5 keluarga telah bercuti di Janda Baik...

DSC_0008

Kami bertolak dari Mantin/Nilai jam 10pagi melalui LEKAS , Cheras, MRR2, Ulu Kelang dan Karak Highway... Aku rasa aku cuma bawak dalam 100km/h tapi depa komplen laju... Power gak ler van bas sekolah aku tu ek... Sampai di Genting Sempah RnR lebih kurang jam 12tghari... Lepas semua dah berkumpul (sebab Maidin last to arrive), kami bergerak ke Pulau Santap...

DSC_0032

Bila sampai kat Janda Baik, berbeza betul dengan Mantin... Panas terik dan tak hujan... Tapi kat sana, dah ler sejuk, hujan lak tu... Perrrgggghhhh... Nyaman sungguh.... Tapi ramai sungguh ler orang... Yang piknik ada, yang sewa chalet ada dan sebagainya... Aku ngan Hasmuni round dulu carik tempat port yang baik tapi takda yang sesuwai... So we decide sewa tapak restoran untuk makan tengahari memandangkan hari hujan... Puas gak ler Hasmuni dok deal ngan owner tapi akhirnya dapat gak...

DSC_0077

Lepas lunch, sessi mandi sungai laa pulak... Bebudak seronok ler... Bapak-bapak budak rasa cam leceh aje kecuali Zain... Siap buat empangan lagi ngan bebudak... Mak-mak budak, sessi gosip kot...

DSC_0124

Dah puas mandi sungai, we all bergerak ler ke Maninjau Chalet... Tempat penginapan yang dah ditempah awal-awal lagi... Tuan punya pun baru habis kenduri kawin anak bongsunya... Dah confirm tapak dan chalet, bebudak naikkan khemah untuk depa tidor... Dah setel tu, sambung lak lagi mandi sungai kat chalet tu... Aku terjun gak tapi takat pinggang aje... Sejuk giler tu...

DSC_0138

Tapi kali ni Sham tak lepas peluang... Terjun gak... Tu yang berserban kepala lepas mandi... Cuma sedikit setback sebab hari hujan dan khemah bebudak basah... Nasib baik ada satu extra chalet belum dimiliki... So we all decide to take that for the boys tidur untuk malam tu...

DSC_0152

Dinner disediakan oleh kaum ibu... Ada masak asam pedas, sardin, telur rebus dan vegetables... Memang berselera masing-masing... Lepas dah kemas, masing-masing dah kenyang, sessi santai ler pulak... Aku lepak main gitar sambil anak-anak (dan bapak) menyanyi... Sumbang-mambang jadinya... Tak kesah ler, janji ROCK!!!! Tapi mak-bapal yang lain dah pengsan awal sebab keletihan kot... Yang last tinggal aku ngan Sham aje... Tido kat area dapur... Sentry ler kununnya... Yang bestnya, chalet bapak-bapak ada orkestra... Berlawan-lawan lak tu... Saling tingkah-meningkah...

Last-last, Kak Ruaida bangun around 4am... Suruhnya aku tido kat chalet... Boleh ler dia berdating ngan lakinya kan??? He he he... Masuk chalet aku, sesak... Maunya tidak... Anak-anak laki aku semua conquer katil.. Maknya ngan kakaknya kena tido atas lantai... Aku nak taknak, nyelit aje ler... Belasah aje, janji boleh tidor...

Untuk melihat gambar keseluruhan Day 1, click kat sini - Flickr Day 1

0 comments:


ShoutMix chat widget

Labels

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP