Janda Baik Excursion - Day 2

>> Thursday, January 29, 2009

Salam,

DSC_0174

Pepagi lagi ada yang dah terjun ke sungai... Bukan selalu pun dapat mandi sungai yang sejuk bak air batu ni... Selalu kat rumah mandi ngan hot shower... Sekali sekala pekena air sejuk....

DSC_0170

Sarapan pagi simple aje tapi mengenyangkan... Actually aku lupa apa sarapan pagi hari tu... Kalu tak silap nasi goreng... Dan disediakan oleh kaum ibu ler... Kaum bapa ada yang masih membuta lagi.. Aku jer yang dah bangun... Heh heh heh...

DSC_0196

Plan asal 2nd day ni nak pi pusing-pusing Janda Baik tapi sebenarnya nak ke mana pun tak tahu... Nak ke air terjun kena trekking dalam 1/2 jam... So we decided to stay kat chalet aje... Memandangkan malam sebelumnya hujan lebat, so we moved the tents ke bawah dewan makan terbuka... Plannya kalu hujan, bebudak still boleh tidor dalam khemah... Dewan tu ada bumbung, so ok laa kot... Lepas alihkan khemah, ruang lapang tu dijadikan playground... Depa main Dodge Ball (kalu tak silap aku)... Seronok tengok bebudak ni having a good time... Lepas main, makan... Lepas makan, mandi.. Pastu makan, main dan begitulah seterusnya...

DSC_0204

Malangnya dah penat-penat alih, datang tuan tanah mintak tolong alihkan khemah... Ada group lain datang dan sewa dewan tu... Apa nak buat, alihkan aje ler... Hopefully malam tak hujan like the day before... Untuk mengelakkan kejadian yang sama, kami letak ler khemah-khemah tu kat beranda chalet... Of course khemah aku tak ler, sebab aku guna khemah Coleman...

DSC_0219

Lepas lunch, aku lentok sat... Ngantuk wor... Tambah lak cuaca yang begitu sejuk dan nyaman... Tapi bangun around 5pm camtu sebab nak prepare untuk BBQ... Yang bestnya, Maidin ngan Sham sambil pergi beli arang, sempat borong udang ngan ikan talapia... Perrrghhhh... Memang melantak aje we all masa kat sana...

DSC_0228

Macam-macam makanan yang ada... Ngalahkan makan kat rumah lagi... Majoritinya licin except ayam BBQ... Tapi cam biasa akan dikitar-semula untuk esok... Dan memang seronok bila makan ramai-ramai ni... Mungkin tak seberapa, tapi cukup menyelerakan...

DSC_0261

Malam tu aku tunaikan jugak permintaan anak-anak yang ingin belajar main gitar... Aku ni bukan ler terer pun tapi boleh ler takat nak bagi depa simple-simple chord... Macam-macam yang ditanya... Jawapan aku senang aje... "Yang tu jangan tanya kenapa... Uncle pun tak tau"... Yelah, aku dulu pun belajar hemtam keromo aje...

DSC_0265

Sekali orang lama pun nak lepas gian jugak... Hantam saja lah labu... Aku tak silap, depa main lagu Rindu Bayangan... Yang penting semua orang gembira... Lagipun bukan selalu dapat berkumpul macam ni... Sama-sama menghiburkan hati...

Malam tu mak-bapak tidor lewat sikit... Borak-borak pasal kerja ler, pasal itu ler, pasal ini ler... Sambil pekena Nescafe, kunyah kacang and kuaci... Hasmuni dah standby dengan BreatheRight (rasa aku tu ler namanya) untuk mengurangkan noise pollution... Tapi apa yang aku dengar, tak mujarab gak... Alhamdulillah malam akhir tak hujan langsung... Selesa gak ler aku tidur dalam sleeping dan khemah Coleman aku...

Untuk melihat gambar keseluruhan Day 2, click kat sini - Flickr Day 2

1 comments:

poji April 29, 2010 at 4:38 PM  

yg kat janda baik ni lokasinya apa nama?
timakasih. dok cadang pi bawak budak2 camping jugak


ShoutMix chat widget

Labels

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP